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Programación web en el entorno sevidor

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Programación web en el entorno sevidor

Programació web en l’entorn servidor

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Programación web en el entorno sevidor

Desarrollar elementos software en el entorno servidor
Desenvolupar elements programari en l’entorn servidor

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UF1844: DESARROLLO DE APLICACIONES WEB EN EL ENTORNO SERVIDOR (90 H.)
1. El proceso del desarrollo de software
– Modelos del ciclo de vida del software .
– En cascada (waterfall).
– Iterativo.
– Incremental.
– En V.
– Basado en componentes (CBSE).
– Desarrollo rápido (RAD).
– Ventajas e inconvenientes. Pautas para la selección de la metodología más adecuada.
– Análisis y especificación de requisitos.
– Tipos de requisitos.
– Modelos para el análisis de requisitos.
– Documentación de requisitos.
– Validación de requisitos.
– Gestión de requisitos.
– Diseño.
– Modelos para el diseño de sistemas.
– Diagramas de diseño. El estándar UML.
– Documentación.
– Implementación. Conceptos generales de desarrollo de software.
– Principios básicos del desarrollo de software.
– Técnicas de desarrollo de software.
– Validación y verificación de sistemas.
– Planificación.
– Métodos formales de verificación.
– Métodos automatizados de análisis.
– Pruebas de software.
– Tipos.
– Pruebas funcionales (BBT).
– Pruebas estructurales (WBT).
– Comparativa. Pautas de utilización.
– Diseño de pruebas.
– Ámbitos de aplicación.
– Pruebas de Sistemas.
– Pruebas de componentes.
– Automatización de pruebas. Herramientas.
– Estándares sobre pruebas de software.
– Calidad del software.
– Principios de calidad del software.
– Métricas y calidad del software.
– Concepto de métrica y su importancia en la medición de la calidad.
– Principales métricas en las fases del ciclo de vida software.
– Estándares para la descripción de los factores de Calidad.
– ISO-9126.
– Otros estándares. Comparativa.
– Herramientas de uso común para el desarrollo de software
– Editores orientados a lenguajes de programación.
– Compiladores y enlazadores.
– Generadores de programas.
– Depuradores.
– De prueba y validación de software.
– Optimizadores de código.
– Empaquetadores.
– Generadores de documentación de software.
– Gestores y repositorios de paquetes. Versionado y control de dependencias.
– De distribución de software.
– Gestores de actualización de software.
– De control de versiones.
– Entornos integrados de desarrollo (IDE) de uso común.
– Gestión de proyectos de desarrollo de software.
– Planificación de proyectos.
– Control de proyectos.
– Ejecución de proyectos.
– Herramientas de uso común para la gestión de proyectos.

2. La orientación a objetos
– Principios de la orientación a objetos. Comparación con la programación estructurada.
– Ocultación de información (information hiding).
– El tipo abstracto de datos (ADT). Encapsulado de datos.
– Paso de mensajes.
– Clases de objetos.
– Atributos, variables de estado y variables de clase.
– Métodos. Requisitos e invariantes.
– Gestión de excepciones.
– Agregación de clases.
– Objetos.
– Creación y destrucción de objetos.
– Llamada a métodos de un objeto.
– Visibilidad y uso de las variables de estado.
– Referencias a objetos.
– Persistencia de objetos.
– Optimización de memoria y recolección de basura (garbage collection).
– Herencia.
– Concepto de herencia. Superclases y subclases.
– Herencia múltiple.
– Clases abstractas.
– Tipos de herencia.
– Polimorfismo y enlace dinámico (dynamic binding).
– Directrices para el uso correcto de la herencia.
– Modularidad.
– Librerías de clases. Ámbito de utilización de nombres.
– Ventajas de la utilización de modulos o paquetes.
– Genericidad y sobrecarga.
– Concepto de genericidad.
– Concepto de Sobrecarga. Tipos de sobrecarga.
– Comparación entre genericidad y sobrecarga.
– Desarrollo orientado a objetos.
– Lenguajes de desarrollo orientado a objetos de uso común.
– Herramientas de desarrollo.
– Lenguajes de modelización en el desarrollo orientado a objetos.
– Uso del lenguaje unificado de modelado (UML) en el desarrollo orientado
a objetos.
– Diagramas para la modelización de sistemas orientados a objetos.

3. Arquitecturas web
– Concepto de arquitectura web.
– El modelo de capas.
– Plataformas para el desarrollo en las capas servidor.
– Herramientas de desarrollo orientadas a servidor de aplicaciones web.
– Tipos de herramientas.
– Extensibilidad. Instalación de módulos.
– Técnicas de configuración de los entornos de desarrollo, preproducción y
producción.
– Funcionalidades de depuración.

4. Lenguajes de programación de aplicaciones web en el lado servidor
– Características de los lenguajes de programación web en servidor.
– Tipos y características de los lenguajes de uso común.
– Interpretados orientados a servidor.
– Lenguajes de cliente interpretados en servidor.
– Lenguajes compilados.
– Criterios en la elección de un lenguaje de programación web en servidor.
Ventajas e inconvenientes.
– Características generales.
– Tipos de datos.
– Clases.
– Operadores básicos. Manipulación de cadenas de caracteres.
– Estructuras de control. Bucles y condicionales.
– Módulos o paquetes.
– Herencia.
– Gestión de bibliotecas (libraries).
– Gestión de la configuración.
– Configuración de descriptores.
– Configuración de ficheros.
– Gestión de la seguridad.
– Conceptos de identificación, autenticación y autorización.
– Técnicas para la gestión de sesiones.
– Gestión de errores.
– Técnicas de recuperación de errores.
– Programación de excepciones.
– Transacciones y persistencia.
– Acceso a bases de datos. Conectores.
– Estándares para el acceso a bases de datos.
– Gestión de la configuración de acceso a bases de datos.
– Acceso a directorios y otras fuentes de datos.
– Programación de transacciones.
– Componentes en servidor. Ventajas e inconvenientes en el uso de contenedores de componentes.
– Modelos de desarrollo. El modelo vista controlador.
– Modelo: programación de acceso a datos.
– Vista: Desarrollo de aplicaciones en cliente. Eventos e interfaz de usuario.
– Programación del controlador.
– Documentación del software. Inclusión en código fuente. Generadores de documentación.

UF1845: ACCESO A DATOS EN APLICACIONES WEB DEL ENTORNO SERVIDOR (90 H.)
1. Modelos de datos
– Concepto de dato. Ciclo de vida de los datos.
– Tipos de datos.
– Básicos.
– Registros.
– Dinámicos.
– Definición de un modelo conceptual.
– Patrones.
– Modelo genéricos.
– El modelo relacional.
– Descripción.
– Entidades y tipos de entidades.
– Elementos de datos. Atributos.
– Relaciones. Tipos, subtipos. Cardinalidad.
– Claves. Tipos de claves.
– Normalización. Formas normales.
– Construcción del modelo lógico de datos.
– Especificación de tablas.
– Definición de columnas.
– Especificación de claves.
– Conversión a formas normales. Dependencias.
– El modelo físico de datos. Ficheros de datos.
– Descripción de los ficheros de datos.
– Tipos de ficheros.
– Modos de acceso.
– Organización de ficheros.
– Transformación de un modelo lógico en un modelo físico de datos.
– Herramientas para la realización de modelos de datos.

2. Sistemas de gestión de bases de datos (SGBD)
– Definición de SGBD.
– Componentes de un SGDB. Estructura.
– Gestión de almacenamiento.
– Gestión de consultas.
– Motor de reglas.
– Terminología de SGDB.
– Administración de un SGDB.
– El papel del DBA.
– Gestión de índices.
– Seguridad.
– Respaldos y replicación de bases de datos.
– Gestión de transacciones en un SGBD.
– Definición de transacción..
– Componentes de un sistemas de transacciones.
– Tipos de protocolos de control de la concurrencia.
– Recuperación de transacciones.
– Soluciones de SGBD.
– Distribuidas.
– Orientadas a objetos.
– Orientadas a datos estructurados (XML).
– Almacenes de datos (datawarehouses).
– Criterios para la selección de SGBD comerciales.

3. Lenguajes de gestión de bases de datos. El estándar SQL
– Descripción del estándar SQL.
– Creación de bases de datos.
– Creación de tablas. Tipos de datos.
– Definición y creación de índices. Claves primarias y externas.
– Enlaces entre bases de datos.
– Gestión de registros en tablas.
– Inserción.
– Modificación.
– Borrado.
– Consultas.
– Estructura general de una consulta.
– Selección de columnas. Obtención de valores únicos.
– Selección de tablas. Enlaces entre tablas.
– Condiciones. Funciones útiles en la definición de condiciones.
– Significado y uso del valor null.
– Ordenación del resultado de una consulta.
– Conversión, generación y manipulación de datos.
– Funciones para la manipulación de cadenas de caracteres.
– Funciones para la manipulación de números.
– Funciones de fecha y hora.
– Funciones de conversión de datos.
– Consultas múltiples. Uniones (joins).
– Definición de producto cartesiano aplicado a tablas.
– Uniones de tablas (joins). Tipos: inner, outer, self, equi, etc.
– Subconsultas.
– Agrupaciones.
– Conceptos de agrupación de datos.
– Funciones de agrupación.
– Agrupación multicolumna.
– Agrupación vía expresiones.
– Condiciones de filtrado de grupos.
– Vistas.
– Concepto de vista (view).
– Criterios para el uso de vistas.
– Creación, modificación y borrado de vistas.
– Vistas actualizables.
– Funciones avanzadas.
– Restricciones. Integridad de bases de datos.
– Disparadores.
– Gestión de permisos en tablas.
– Optimización de consultas.

4. Lenguajes de marcas de uso común en el lado servidor
– Origen e historia de los lenguajes de marcas. El estándar XML.
– Características de XML.
– Partes de un documento XML: marcas, elementos, atributos, etc.
– Sintaxis y semántica de documentos XML: documentos válidos y bien formados.
– Estructura de XML.
– Esquemas XML: DTD y XML Schema.
– Hojas de estilo XML: el estándar XSLT y XSL.
– Enlaces: XLL.
– Agentes de usuario: XUA.
– Estándares basados en XML.
– Presentación de página: XHMTL.
– Selección de elementos XML: Xpath y XQuery.
– Firma electrónica: XML-Signature y Xades.
– Cifrado: XML-Encryption.
– Otros estándares de uso común.
– Análisis XML.
– Herramientas y utilidades de análisis.
– Programación de análisis XML mediante lenguajes en servidor.
– Uso de XML en el intercambio de información.
– Codificación de parámetros.
– Ficheros de configuración basados en XML.

UF1844: DESENVOLUPAMENT D’APLICACIONS WEB EN L’ENTORN SERVIDOR (90 H.)
1. El procés del desenvolupament de programari
– Models del cicle de vida del programari .
– En cascada (waterfall).
– Iteratiu.
– Incremental.
– En V.
– Basat en components (CBSE).
– Desenvolupament ràpid (RAD).
– Avantatges i inconvenients. Pautes per a la selecció de la metodologia més adequada.
– Anàlisi i especificació de requisits.
– Tipus de requisits.
– Models per a l’anàlisi de requisits.
– Documentació de requisits.
– Validació de requisits.
– Gestió de requisits.
– Disseny.
– Models per al disseny de sistemes.
– Diagrames de disseny. L’estàndard UML.
– Documentació.
– Implementació. Conceptes generals de desenvolupament de programari.
– Principis bàsics del desenvolupament de programari.
– Tècniques de desenvolupament de programari.
– Validació i verificació de sistemes.
– Planificació.
– Mètodes formals de verificació.
– Mètodes automatitzats d’anàlisis.
– Proves de programari.
– Tipus.
– Proves funcionals (BBT).
– Proves estructurals (WBT).
– Comparativa. Pautes d’utilització.
– Disseny de proves.
– Àmbits d’aplicació.
– Proves de Sistemes.
– Proves de components.
– Automatització de proves. Eines.
– Estàndards sobre proves de programari.
– Qualitat del programari.
– Principis de qualitat del programari.
– Mètriques i qualitat del programari.
– Concepte de mètrica i la seva importància en el mesurament de la qualitat.
– Principals mètriques en les fases del cicle de vida programari.
– Estàndards per a la descripció dels factors de Qualitat.
– ISO-9126.
– Altres estàndards. Comparativa.
– Eines d’ús comú per al desenvolupament de programari
– Editor orientat a llenguatges de programació.
– Compiladors i enlazadores.
– Generadors de programes.
– Depuradors.
– De prova i validació de programari.
– Optimizadores de codi.
– Empaquetadors.
– Generadors de documentació de programari.
– Gestors i repositoris de paquets. Versionat i control de dependències.
– De distribució de programari.
– Gestors d’actualització de programari.
– De control de versions.
– Entorns integrats de desenvolupament (IDE) d’ús comú.
– Gestió de projectes de desenvolupament de programari.
– Planificació de projectes.
– Control de projectes.
– Execució de projectes.
– Eines d’ús comú per a la gestió de projectes.

2. L’orientació a objectes
– Principis de l’orientació a objectes. Comparació amb la programació estructurada.
– Ocultació d’informació (information hiding).
– El tipus abstracte de dades (ADT). Encapsulat de dades.
– Pas de missatges.
– Classes d’objectes.
– Atributs, variables d’estat i variables de classe.
– Mètodes. Requisits i invariants.
– Gestió d’excepcions.
– Agregació de classes.
– Objectes.
– Creació i destrucció d’objectes.
– Anomenada a mètodes d’un objecte.
– Visibilitat i ús de les variables d’estat.
– Referències a objectes.
– Persistència d’objectes.
– Optimització de memòria i recol·lecció d’escombraries (garbage collection).
– Herència.
– Concepte d’herència. Superclases i subclasses.
– Herència múltiple.
– Classes abstractes.
– Tipus d’herència.
– Polimorfisme i enllaç dinàmic (dynamic binding).
– Directrius per a l’ús correcte de l’herència.
– Modularidad.
– Llibreries de classes. Àmbit d’utilització de noms.
– Avantatges de la utilització de modulos o paquets.
– Genericidad i sobrecàrrega.
– Concepte de genericidad.
– Concepte de Sobrecàrrega. Tipus de sobrecàrrega.
– Comparació entre genericidad i sobrecàrrega.
– Desenvolupament orientat a objectes.
– Llenguatges de desenvolupament orientat a objectes d’ús comú.
– Eines de desenvolupament.
– Llenguatges de modelització en el desenvolupament orientat a objectes.
– Ús del llenguatge unificat de modelatge (UML) en el desenvolupament orientat
a objectes.
– Diagrames per a la modelització de sistemes orientats a objectes.

3. Arquitectures web
– Concepte d’arquitectura web.
– El model de capes.
– Plataformes per al desenvolupament en les capes servidor.
– Eines de desenvolupament orientades a servidor d’aplicacions web.
– Tipus d’eines.
– Extensibilitat. Instal·lació de mòduls.
– Tècniques de configuració dels entorns de desenvolupament, preproducció i
producció.
– Funcionalitats de depuració.

4. Llenguatges de programació d’aplicacions web en el costat servidor
– Característiques dels llenguatges de programació web en servidor.
– Tipus i característiques dels llenguatges d’ús comú.
– Interpretats orientats a servidor.
– Llenguatges de client interpretats en servidor.
– Llenguatges compilats.
– Criteris en l’elecció d’un llenguatge de programació web en servidor.
Avantatges i inconvenients.
– Característiques generals.
– Tipus de dades.
– Classes.
– Operadors bàsics. Manipulació de cadenes de caràcters.
– Estructures de control. Bucles i condicionals.
– Mòduls o paquets.
– Herència.
– Gestió de biblioteques (libraries).
– Gestió de la configuració.
– Configuració de descriptors.
– Configuració de fitxers.
– Gestió de la seguretat.
– Conceptes d’identificació, autenticació i autorització.
– Tècniques per a la gestió de sessions.
– Gestió d’errors.
– Tècniques de recuperació d’errors.
– Programació d’excepcions.
– Transaccions i persistència.
– Accés a bases de dades. Connectors.
– Estàndards per a l’accés a bases de dades.
– Gestió de la configuració d’accés a bases de dades.
– Accés a directoris i altres fonts de dades.
– Programació de transaccions.
– Components en servidor. Avantatges i inconvenients en l’ús de contenidors de components.
– Models de desenvolupament. El model vista controlador.
– Model: programació d’accés a dades.
– Vista: Desenvolupament d’aplicacions en client. Esdeveniments i interfície d’usuari.
– Programació del controlador.
– Documentació del programari. Inclusió en codi font. Generadors de documentació.

UF1845: ACCÉS A DADES EN APLICACIONS WEB DE L’ENTORN SERVIDOR (90 H.)
1. Models de dades
– Concepte de dada. Cicle de vida de les dades.
– Tipus de dades.
– Bàsics.
– Registres.
– Dinàmics.
– Definició d’un model conceptual.
– Patrons.
– Model genèrics.
– El model relacional.
– Descripció.
– Entitats i tipus d’entitats.
– Elements de dades. Atributs.
– Relacions. Tipus, subtipus. Cardinalitat.
– Claus. Tipus de claus.
– Normalització. Formes normals.
– Construcció del model lògic de dades.
– Especificació de taules.
– Definició de columnes.
– Especificació de claus.
– Conversió a formes normals. Dependències.
– El model físic de dades. Fitxers de dades.
– Descripció dels fitxers de dades.
– Tipus de fitxers.
– Maneres d’accés.
– Organització de fitxers.
– Transformació d’un model lògic en un model físic de dades.
– Eines per a la realització de models de dades.

2. Sistemes de gestió de bases de dades (SGBD)
– Definició de SGBD.
– Components d’un SGDB. Estructura.
– Gestió d’emmagatzematge.
– Gestió de consultes.
– Motor de regles.
– Terminologia de SGDB.
– Administració d’un SGDB.
– El paper del DBA.
– Gestió d’índexs.
– Seguretat.
– Suports i replicació de bases de dades.
– Gestió de transaccions en un SGBD.
– Definició de transacció..
– Components d’un sistemes de transaccions.
– Tipus de protocols de control de la concurrència.
– Recuperació de transaccions.
– Solucions de SGBD.
– Distribuïdes.
– Orientades a objectes.
– Orientades a dades estructurades (XML).
– Magatzems de dades (datawarehouses).
– Criteris per a la selecció de SGBD comercials.

3. Llenguatges de gestió de bases de dades. L’estàndard SQL
– Descripció de l’estàndard SQL.
– Creació de bases de dades.
– Creació de taules. Tipus de dades.
– Definició i creació d’índexs. Claus primàries i externes.
– Enllaços entre bases de dades.
– Gestió de registres en taules.
– Inserció.
– Modificació.
– Esborrat.
– Consultes.
– Estructura general d’una consulta.
– Selecció de columnes. Obtenció de valors únics.
– Selecció de taules. Enllaços entre taules.
– Condicions. Funcions útils en la definició de condicions.
– Significat i ús del valor null.
– Ordenació del resultat d’una consulta.
– Conversió, generació i manipulació de dades.
– Funcions per a la manipulació de cadenes de caràcters.
– Funcions per a la manipulació de números.
– Funcions de data i hora.
– Funcions de conversió de dades.
– Consultes múltiples. Unions (joins).
– Definició de producte cartesià aplicat a taules.
– Unions de taules (joins). Tipus: inner, outer, self, equi, etc.
– Subconsultas.
– Agrupacions.
– Conceptes d’agrupació de dades.
– Funcions d’agrupació.
– Agrupació multicolumna.
– Agrupació via expressions.
– Condicions de filtrat de grups.
– Vistes.
– Concepte de vista (view).
– Criteris per a l’ús de vistes.
– Creació, modificació i esborrat de vistes.
– Vistes actualitzables.
– Funcions avançades.
– Restriccions. Integritat de bases de dades.
– Disparadores.
– Gestió de permisos en taules.
– Optimització de consultes.

4. Llenguatges de marques d’ús comú en el costat servidor
– Origen i història dels llenguatges de marques. L’estàndard XML.
– Característiques de XML.
– Parts d’un document XML: marques, elements, atributs, etc.
– Sintaxis i semàntica de documents XML: documents vàlids i ben formats.
– Estructura de XML.
– Esquemes XML: DTD i XML Schema.
– Fulles d’estil XML: l’estàndard XSLT i XSL.
– Enllaços: XLL.
– Agents d’usuari: XUA.
– Estàndards basats en XML.
– Presentació de pàgina: XHMTL.
– Selecció d’elements XML: Xpath i XQuery.
– Signatura electrònica: XML-Signature i Xades.
– Xifratge: XML-Encryption.
– Altres estàndards d’ús comú.
– Anàlisi XML.
– Eines i utilitats d’anàlisis.
– Programació d’anàlisi XML mitjançant llenguatges en servidor.
– Ús de XML en l’intercanvi d’informació.
– Codificació de paràmetres.
– Fitxers de configuració basats en XML.

Importe Import

100% Subvencionado

100% Subvencionat

Dirigido aDirigit a

Dirigido a trabajadores ocupados

Dirigit a treballadors ocupats

ModalidadModalitat

Online (Aula Virtual)

DuraciónDurada

240 Horas

240 Hores

Lugarlloc

Cataluña

Catalunya

i
PROGRAMA

Cataluña FOAP 21

Catalunya FOAP 21

TemáticaTemàtica

Informática y comunicaciones

Informàtica i comunicacions

Diploma/AcreditaciónDiploma / Acreditació
Diploma Oficial del SOC
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